タートル Turtle

Iioka Riku

contact us : turtle.c.com(a)gmail.com

飯岡陸 キュレーター/コーディネーター
1992年生まれ。アーティストとの協働や芸術理論、キュラトリアル・スタディーズを専門とし、近年はアジア圏におけるトランスナショナルな関係のうえにそれらを捉えようと試みている。

現在、森美術館勤務。同館では海外で開催された日本の現代美術展の調査(2019-20年)や2022年『地球がまわる音を聴く:パンデミック以降のウェルビーイング』等に携わる。企画した主な展覧会に、2016年『新しいルーブ・ゴールドバーグ・マシーン』(KAYOKOYUKI・駒込倉庫、東京)、2021年『せんと、らせんと、:6人のアーティスト、4人のキュレーター』(札幌大通地下ギャラリー500m美術館、四方幸子、柴田尚、長谷川新との共同)等。また主な執筆として『美術手帖』WEB版での展覧会レビュー担当(2020-2021)、「批評としての《ケア》」(『美術手帖』2022年2月号「ケアの思想とアート」特集)、「分水嶺としての現在地──進藤冬華と宇多村英恵」(『ART iT』2022年11月)等。

Iioka Riku (born in 1992) is a curator/coordinator based in Tokyo. He has concerns about collaboration with artists, art theory, and curatorial studies and is recently attempting to understand these themes from transnational relationships in the Asian region.

Currently works at Mori Art Museum, Tokyo (2018-). At the museum, He has been involved in research on Japanese contemporary art exhibitions staged abroad since the 1950s (2019-20) and "Listen to the Sound of the Earth Turning: Our Wellbeing since the Pandemic" in 2022. Major exhibitions he has curated include "New Rube Goldberg Machine" (KAYOKOYUKI, Komagome Soko, Tokyo, 2016), "Sen to Rasen to, (Lines and Spirals): 7 Artists, 4 Curators" (500m Museum, Hokkaido, 2021, co-curation with Shikata Yukiko, Shibata Hisashi, Hasegawa Arata). He has contributed exhibition reviews in 2020-21 for the art magazine Bijutsu Techo (online), the essay "'Care' as Criticism", for the Bijutsu Techo (print publishing), February 2022, and “Present Place as Watershed—Fuyuka Shindo and Hanae Utamura,” ART iT (online), November 2022.


●2023年●

【展覧会】
-「ワールド・クラスルーム:現代アートの国語・算数・理科・社会」(森美術館、東京)

展覧会サイン進行管理・校正、20周年関連インフォグラフィック制作、ジョセフ・コース、高山明を担当、ギャラリーツアー等を担当
http://www.mori.art.museum/jp/exhibitions/classroom/
-「ヘザウィック・スタジオ展:共感する建築」(東京シティービュー)
解説英日翻訳、映像字幕監修、ギャラリーツアー等、展覧会業務全般を担当
http://www.mori.art.museum/jp/exhibitions/heatherwick/index/

【執筆】
-「だらしない機関のために──Sit, Down. Sit Down Please, Sphinx.:泉太郎」『ART iT』白尾芽との共著(2023年8月)

https://www.art-it.asia/top/admin_ed_exrev/238625/
-「障害の家における基準、あるいは尺度について」大崎晴地『障害の家プロジェクト』リーフレット(2023年8月)
http://haruchiosaki.com/bhp01.html

【その他の活動】
-カナダ大使館高円宮記念ギャラリー公募企画外部審査員(2023年3月)
-東京大学教養学部「現代の芸術概論」(文理融合ゼミナール)ゲスト講義(2023年1月)


【Exhibition】
-“WORLD CLASSROOM: Contemporary Art through School Subjects”, Mori Art Museum, Tokyo

Coordination for Exhibition signs and graphics, 20th anniversary infographics, works of Joseph Kosuth, and Takayama Akira; Conducted gallery tours for school programs and public audiences
https://www.mori.art.museum/en/exhibitions/classroom/index/
-“Heatherwick Studio: Building Soulfulness,” Tokyo City View
Translation(EN→JP) of project description text, Coordination of video subtitles, and Conducted gallery tours
https://www.mori.art.museum/en/exhibitions/heatherwick/index/

【Writing】
-Exhibition review of “Sit, Down. Sit Down Please, Sphinx.:Izumi Taro,” ART iT, in collaboration with Shirao May, August 2023
https://www.art-it.asia/top/admin_ed_exrev/238625/
-“On the Criterion or Scale in the Barrier House,” leaflet of Osaki Haruchi "Barrier House Project", August 2023 (JP/EN)
https://www.art-it.asia/top/admin_ed_exrev/238625/

【Others】
-External Juror: Open call for Embassy of Canada Prince Takamado Gallery (March 2023)
-Guest lecture: “Overview of contemporary art” (Integrative Arts and Sciences Seminar) in Graduate School of Arts and Sciences, University of Tokyo (January 2023)



●2022年●

【展覧会 Exhibition】
-「地球がまわる音を聴く:パンデミック以降のウェルビーイング」(森美術館、東京)

展覧会サイン進行管理、ロベール・クートラス(解説執筆)、オノ・ヨーコ、飯山由貴を担当、ギャラリーツアー等、展覧会業務全般を担当
https://www.mori.art.museum/jp/exhibitions/earth/

【執筆 Writing】
-「分水嶺としての現在地──進藤冬華と宇多村英恵」『ART iT』2022年11月

https://www.art-it.asia/top/admin_ed_exrev/230151/
-「『スペクタクル後』の網目を辿る──第14回恵比寿映像祭について」『恵比寿映像祭公式ホームページ』2022年3月
https://www.yebizo.com/2022/review/62596
-「批評としての《ケア》」寄稿および編集協力『美術手帖2月号 特集:ケアの思想とアート』2022年1月
https://bijutsu.press/books/4929/

【その他の活動】
-「クートラスと現代美術」雑誌『工芸青花』関連企画にて山内彩子との対談、一水寮(2022年10月)
-シンポジウム記録集「MAM Documents 004:アレクサンドリアから東京まで:アート、植民地主義、そして絡み合う歴史」森美術館(2022年7月)

校閲、日英翻訳校正、編集補助を担当
https://www.mori.art.museum/jp/news/2022/07/5886/
-講義・ワークショップ「制作を成立させているものを顧みる : 絡まり・偶然・交雑性からアートを考える」秋田公立美術大学(2022年2月)

【Exhibition】
-“Listen to the Sound of the Earth Turning: Our Wellbeing since the Pandemic,” Mori Art Museum, Tokyo

Coordination for Exhibition signs and graphics, works of Ono Yoko and Iiyama Yuki; Curating Robert Coutelas; Conducted gallery tours for public audiences
https://www.mori.art.museum/en/exhibitions/earth/index/

【Writing】
-“The Present Place as Watershed—Fuyuka Shindo and Hanae Utamura,” ART iT, November 2022 (JP only)
https://www.art-it.asia/top/admin_ed_exrev/230151/
-“Tracing the Net of 'After Spectacle'──Regarding the 14th edition of the Yebisu International Festival for Art & Alternative Visions," the 14th edition of the Yebisu International Festival for Art & Alternative Visions, Official Website, March 2022 (JP only)
https://www.yebizo.com/2022/review/62596
-Contribution of essay "'Care' as Criticism," and editorial cooperation, Bijutsu Techo, Janualy 2022 (JP only)
https://bijutsu.press/books/4929/

【Others】
-Talk event with Yamauchi Ayako “Coutelas and Contemporary art,” related with, Kogei Seika, October 2022
-Symposium document “MAM Documents 004: From Alexandria to Tokyo: Art, Colonialism and Entangled Histories,” Mori Art Museum, Jury 2022 (JP only)

Editing assist, fact checking and proofreading for the symposium document
https://www.mori.art.museum/jp/news/2022/07/5886/
-Lecture and workshop “Reflecting things which forms artistic practice: thinking art from tangle, contingency, and hybridity,” Akita University of Art (February 2022)


●2021年●

【展覧会】
-「せんと、らせんと、:6人のアーティスト、4人のキュレーター」(500m美術館、札幌)

四方幸子、柴田尚、長谷川新との共同企画。進藤冬華、朴炫貞を担当
http://500m.jp/news/5532/

【執筆】
-「アーティファクトの併置、あるいは歓待としての展覧会」『AMeet』2021年10月

「血の塩/Salt of the Blood」「余の光/Light of My World」展覧会レビュー
https://www.ameet.jp/feature/3705/
-「境域としての身体」『WEB版美術手帖』2021年9月
「MOTアニュアル2021:海、リビングルーム、頭蓋骨」(東京都現代美術館)展覧会レビュー
https://bijutsutecho.com/magazine/review/24517
-「独白としての星雲」『WEB版美術手帖』2021年6月
「ジギタリス あるいは1人称のカメラ」(Takuro Someya Contemporary Art)展覧会レビュー
https://bijutsutecho.com/magazine/review/24124
-「抵抗としての私――Ryu Ika『The second seeing』について」Ryu Ika『The second seeing』赤々舎、2021年3月
http://www.akaaka.com/publishing/ryu-ika-thesecondseeing/
-「ふたつの夜明けを巡って──1923年/2020年」『ファンタジア!ファンタジア!―生き方がかたちになったまち―2020ドキュメント』公益財団法人東京都歴史文化財団 アーツカウンシル東京、2021年3月
アートコレクティブ、オル太へのインタビューおよび執筆を担当
https://tarl.jp/archive/fanfan_document2020/
-『美術手帖2021年2月号 特集=2020年代を切り開く ニューカマー・アーティスト100』2021年1月
渡邊庸平、迎英里子、高橋臨太郎の推薦および解説執筆担当
https://bijutsu.press/books/4618/
-「沈黙としての風」『WEB版美術手帖』2021年4月
「聴く─共鳴する世界」(アーツ前橋)展覧会レビュー
https://bijutsutecho.com/magazine/review/23789/
-「政治としての口腔」『WEB版美術手帖』2021年1月
良知暁「シボレート」(space dike)展覧会レビュー
https://bijutsutecho.com/magazine/review/23693

【その他の活動】
-「(シリーズ:ポストコロナと滞在制作)北海道・札幌の文化と作品制作―キュレーターの視点から」特定非営利法人S-AIR、札幌、2021年12月

柴田尚、四方幸子、長谷川新との対談(モデレーター:端聡)
https://s-air.org/document/masterclass/


【Exhibition】
-"Sen to Rasen to, (Lines and Spirals): 7 Artists, 4 Curators" (500m Museum, Hokkaido, co-curation with Shikata Yukiko, Shibata Hisashi, Hasegawa Arata)

Curating Shindo Fuyuka and Park Hyunjung
http://500m.jp/news/5532/

【Writing】
-“The juxtaposition of artifacts, or the exhibition as hospitality,” AMeet, October 2021 (JP only)

Exhibition review of “Salt of the Blood” (LEESAYA) and “Light of My World”(ALTERNATIVE KYOTO in Fukuchiyama)
https://www.ameet.jp/feature/3705/
-"The Body as Boundary," Bijutsu Techo, September 2021(JP only)
Exhibition review of “MOT Annual 2021: Sea, Living Room, Skull,” Museum of Contemporary Art Tokyo
https://bijutsutecho.com/magazine/review/24517
-"Nebula as Monologue," Bijutsu Techo, June 2021(JP only)
Exhibition review of “Digitalis or First Person Camera,” Takuro Someya Contemporary Art
https://bijutsutecho.com/magazine/review/24124
-"Myself as Resistance-Ryu Ika's The second seeing," Ryu Ika, The second seeing, AKAAKA art publishing, 2021 (JP/EN)
http://www.akaaka.com/publishing/ryu-ika-thesecondseeing/
-"Around the Two Dawns: 1923/2020," Fantasia! Fantasia! -A town where a way of life has become a form - 2020 Document, Arts Council Tokyo, Tokyo Metropolitan Foundation for History and Culture, March 2021
Interview and writing with Art Collective OLTA (JP only)
https://tarl.jp/archive/fanfan_document2020/
-Bijutsu Techo, February 2021, Special Feature: 100 Newcomer Artists Who Will Pioneer the 2020s," January 2021 (JP only)
Recommending and writing the explanation about Watanabe Yohei, Mukai Eriko, and Takahashi Rintaro
https://bijutsu.press/books/4618/
-"Wind as Silence," Bijutsu Techo, April 2021 (JP only)
Exhibition review of “Listening: Resonant World,” Arts Maebashi
https://bijutsutecho.com/magazine/review/23789
- “Oral cavity as politics," Bijutsu Techo, January 2021 (JP only)
Exhibition review of Rachi Akira “schibboleth,” space dike
https://bijutsutecho.com/magazine/review/23693

【Others】
-"(Series: Post-Pandemic Artist in Residency) Culture and Creation in Sapporo, Hokkaido: from Curators’ Perspective," S-AIR, Sapporo, December 2021
Discussion with Shibata Hisashi, Shikata Yukiko, and Hasegawa Arata (Moderator: Hata Satoshi)
https://s-air.org/document/masterclass/


●2020年●

【展覧会】
-「STARS展:現代美術のスターたち―日本から世界へ」(森美術館、東京)

展覧会サイン進行管理、海外で開催された日本の現代美術展の調査および展示を担当
https://www.mori.art.museum/jp/exhibitions/stars/index/

【執筆】
-「合唱としてのヴァナキュラー」『WEB版美術手帖』2020年12月

小松千倫「海がきこえる Umi Ga Kikoeru feat. Dove & Le Makeup」アルバム『Emboss Star』(FLAU)収録ミュージック・ビデオレビュー
https://bijutsutecho.com/magazine/insight/23350
-「触媒としての親密さ」『WEB版美術手帖』2020年11月
斎藤玲児「24」(lavender opener chair・灯明)地主麻衣子「新・今日の作家展2020 再生の空間」(横浜市民ギャラリー)展覧会レビュー
https://bijutsutecho.com/magazine/review/23014
-「抵抗としての私」『WEB版美術手帖』2020年9月
Ryu Ika「The Second Seeing」(ガーディアン・ガーデン)展覧会レビュー
https://bijutsutecho.com/magazine/review/22750
-「知としての光」『WEB版美術手帖』2020年9月
「ヨコハマトリエンナーレ2020 AFTERGLOW-光の破片をつかまえる」レビュー
https://bijutsutecho.com/magazine/review/22644
-「倫理としての群像劇」『WEB版美術手帖』2020年6月
新型コロナウイルスのパンデミックに対する応答としてエドワード・ヤン『ヤンヤン 夏の想い出』レビューを執筆
https://bijutsutecho.com/magazine/review/22031

【その他の活動】
-テキスト提供 澤田華「夏のオープンラボ:360°の迂回」(広島現代美術館)2020年8月
-迎英里子との対談(展覧会「ARTS & ROUTES -あわいをたどる旅」関連企画、2020年1月

https://www.artscenter-akita.jp/archives/11786/
-高柳絵里との対談「世界の手ほどき―髙柳恵里と形」「形』(岸井大輔企画、BUoY)2020年2月
https://buoy.or.jp/program/katachi/
-多摩美術大学情報デザイン学科メディア芸術コース3年次進級制作講評、2020年1月
-TOKYO PHOTOGRAPHIC RESERCHへの参加

渡邊庸平の推薦、解説執筆、シンポジウム参加など
https://www.tokyophotographicresearch.jp/ja/

【Exhibition】
-“STARS: Six Contemporary Artists from Japan to the World,” Mori Art Museum, Tokyo

Coordination for Exhibition signs and graphics; Research and coordination for display of Japanese contemporary art exhibitions staged abroad since the 1950s
https://www.mori.art.museum/jp/exhibitions/stars/index/

【Writing】
-"Vernacular as Chorus," Bijutsu Techo, December 2020 (JP only)

Review of Komatsu Kazumichi’s Music video “Umi Ga Kikoeru feat. Dove & Le Makeup,” in album Emboss Star (Flau)
https://bijutsutecho.com/magazine/insight/23350
-“Intimacy as Catalyst," Bijutsu Techo, November 2020 (JP only)
Exhibition review of Saito Reiji”24”(lavender opener chair + Tohmei)+ Jinushi Maiko” New ‘Artists Today’ Exhibition 2020 Space of Rebirth”(Yokohama Civic Art Gallery)
https://bijutsutecho.com/magazine/review/23014
-"Myself as Resistance," Bijutsu Techo, September 2020 (JP only)
Exhibition review of Ryu Ika ”The Second Seeing”(Guardian Garden)
https://bijutsutecho.com/magazine/review/22750
-"Light as Knowledge," Bijutsu Techo, September 2020 (JP only)
Exhibition review of Yokohama Triennale 2020”AFTERGLOW”
https://bijutsutecho.com/magazine/review/22644
-"Ensemble Cast as Ethics,” Bijutsu Techo, June 2020 (JP only)
Review of Edward Yan “Yi Yi: A One and a Two” (2000) as response to the COVID-19 pandemic
https://bijutsutecho.com/magazine/review/22031

【Others】
-Providing text for Sawada Hana, "Summer Open Lab: 360-digree Detour," Hiroshima City Museum of Contemporary Art, August 2020
-Talk event with Mukai Eriko related with exhibition “ARTS & ROUTES” Akita Museum of Modern Art, January 2020

https://www.artscenter-akita.jp/archives/11786
-Talk event with Takayanagi Eri related with “PLAYS and WORKS” curated by Kishida Daisuke, BUoY, February 2020
https://buoy.or.jp/program/katachi/
-Review of 3rd years-end show, Art and Media Course, Tama Art University "#404 Near Nowhere Newtopia," Gallery LE'DECO, January 2020
-Participating TOKYO PHOTOGRAPHIC RESERCH

Recommendation Watanabe Yohei, and participating a symposium
https://www.tokyophotographicresearch.jp/


●2019年●

【展覧会】
-「細野観光」(東京シティービュー)

資料整理、校正等企画補助
-「六本木アートナイト2019」(東京)
アーティスト担当、解説執筆等
-「凍りつく窓:生活と芸術」(CAGE GALLERY、東京)
展覧会企画、キュレーション

【執筆】
-「エッシャー的眼球」『WEB版美術手帖』2019年9月

木村友紀「Reception」(タカ・イシイギャラリー)展覧会レビュー
https://bijutsutecho.com/magazine/review/20534
-「潮騒の手触り」『WEB版美術手帖』2019年5月
映画「ナイトクルージング」レビュー
https://bijutsutecho.com/magazine/insight/19856
-「魂の旅、あるいは落合多武のドローイング」『WEB版美術手帖』2019年4月
落合多武展「ショパン、97分間」(てつおのガレージ)展覧会レビュー
https://bijutsutecho.com/magazine/review/19723
-「木村翔馬の落書き帳───しくじったフォーマリズム」木村翔馬『Dearmのあとから』(現代芸術復興財団)(2019年4月)
-「(アンバランスになるための)芸術」雑誌『装苑』(2019年4月)
-「レンズのないカメラを風が通りぬける──渡邉庸平「ジャアントコーラス」に関するノート」渡邉庸平「ジャアントコーラス」HAGIWARA POJECTS(2019年3月)

https://www.hagiwaraprojects.com/2019-yoheiwatanabe

【その他の活動】
-インタビュー「先に後から振り返る、亀たち」(聞き手:山川陸+連ヨウスケ、漫画:連ヨウスケ)『建築ジャーナル』2019年6月号
-ファッションレーベルPUGMENTのコンセプト・サポート

東京都現代美術館(19年10月の「MOTアニュアル」)写真美術館(20年3月の「写真とファッション」仮)、国立新美術館(20年6月の「ファッション イン ジャパン1945-2020」)での発表のため

【Exhibition】
-“Hosono Sightseeing 1969-2019,” Tokyo City View

Curatorial assistant
https://tcv.roppongihills.com/en/exhibitions/hosonokanko/
-“Roppongi Art Night 2019,” Tokyo
Coordinating installation works and Writing descriptions
https://www.roppongiartnight.com/2019/
-“Frozen Window: Between Street And Images,” CAGE GALLERY, Tokyo
Curating Sawada Hana, Kano Shinichiro, Takeda Yusuke

【Writing】
-“Escher’s eyeball,” Bijutsu Techo, September 2019 (JP only)

Exhibition review of Kimura Yuki “Reception,” Taka Ishii Gallery
https://bijutsutecho.com/magazine/review/20534
-“Texture of Tidal Wave,” Bijutsu Techo, May 2019 (JP only)
Review of movie “Night Cruising”
https://bijutsutecho.com/magazine/insight/19856
-“Journey of the Soul, or Drawing by Ochiai Tam,” Bijutsu Techo, April 2019 (JP only)
Exhibition review of Ochiai Tam “Chopin Op. 97,” Tetsuo's Garage
https://bijutsutecho.com/magazine/review/19723
-"Kimura Shoma's sketchbook: failed Formalism," Kimura Shoma, After DREAM, Contemporary Art Foundation, April 2019 (JP only)
-"The Art (of Becoming Unbalanced)," Soen, April 2019 (JP only)
-“The wind passes through the camera without a lens: Note on Watanabe Yohei ‘Giant Chorus’,” Watanabe Yohei ”Giant Chorus” HAGIWARA PROJECTS , March 2019 (JP only)

https://www.hagiwaraprojects.com/2019-yoheiwatanabe

【Others】
-Interview, "Looking Back After First, Turtles" (Interviewer: Yamakawa Rick+Muraji Yosuke, Cartoon by Muraji Yosuke), Architectural Journal, June 2019
-Support concept making for fashion label PUGMENT

For presentations at Museum of Contemporary Art Tokyo ("MOT Annual 2019 Echo after Echo: Summoned Voices, New Shadows " in October 2019) Tokyo Photographic Art Museum ("Photography and Fashion Since the 1990s" in March 2020) and The National Art Center, Tokyo ("Fashion in Japan 1945-2020" in June 2020)


●2018年●

【展覧会】
-「カタストロフと美術のちから展」森美術館、東京

学芸アシスタントとして

【執筆】
-「イッタ・ヨダの内的な彫刻──仮想現実、シェア、不安」イッタ・ヨダ「降下する身体 記憶の断片」(Sprout Curation)配布リーフレットに寄稿、2018年12月

https://sprout-curation.tokyo/wp-content/uploads/2019/01/IttahYoda_doc.pdf
-「上演されるランドスケープ」『WEB版美術手帖』2018年8月
「音羽川百景─荒木優光、加納俊輔」(野外展示、京都)展覧会レビュー
-「消費の速度を装う──PUGMENT2018年秋冬コレクション「1XXX–2018–2XXX」について」PUGMENT「1xxx-2018-2xxx」KAYOKOKYUKI会場配布物に掲載、2018年3月
http://www.kayokoyuki.com/jp/180303.php

【その他】
-モデレーター、トークイベント小倉拓也(哲学・現代思想)×大崎晴地(美術家)大崎晴地「HYPER-CONCRETENESSーフィクションと生活」京島長屋


【Exhibition】
-“Catastrophe and the Power of Art,” Mori Art Museum, Tokyo

Curatorial assistant

【Writing】
-“The Internal Sculptures of Ittah Yoda – Virtual Reality, Sharing, and Anxiety,” brochure of Ittah Yoda “body alights – a fragmented memory,” Sprout Curation, December 2018 (JP/EN)

https://sprout-curation.tokyo/wp-content/uploads/2019/01/IttahYoda_doc.pdf
- “Landscapes performed,” Bijutsu Techo, August 2018 (JP only)
Exhibition review of ”Otowa river landscape,” open-air exhibition, Kyoto
-“Dressing the Rapidity of Consumption-PUGMENT 2018AW’1XXX–2018–2XXX’,” PUGMENT”1XXX-2018-2XXX” KAYOKOKYUKI, March 2018 (JP/EN)
http://www.kayokoyuki.com/en/180303.php

【Others】
-Moderator for Talk event Ogura Takuya(contemporary philosophy) × Osaki Haruchi(artist), Osaki Haruchi"HYPER-CONCRETENESS," Kyobashi Nagaya



●2017年●

【展覧会】
-「太陽光と…」(テラス計画、札幌)

中西真穂、大岩雄典、渡邉庸平をキュレーション

【執筆】
-「迎英里子のフィールド・アスレチック」迎英里子「アプローチ7」Art Osaka配布物、2017年7月
-展覧会レビュー:小山友也「COUNTERWEIGHT」Open Letter『美術手帖』2017年12月号


【Exhibition】
-“THE SUN WE SEE HERE SHINES IN OTHER PLACES…,” terrace keikaku, Sapporo

Curating Nakanishi Maho, Oiwa Euske, Watanabe Yohei

【Writing】
-“Mukai Eriko’s field athletic,” handout of Mukai Eriko “Approach,” Art Osaka, July 2017
-Exhibition review of Koyama Yuya "COUNTERWEIGHT," Open Letter, Bijutsu Techo, December 2017


●2016年●
【展覧会】
-「新しいルーブ・ゴールドバーグ・マシーン」(KAYOKOYUKI+駒込倉庫、東京)

迎英里子、PUGMENT、小林健太、大崎晴地をキュレーション

【Exhibition】
-“New Rube Goldberg Machine,” KAYOKOYUKI+Komagome SOKO, Tokyo

Curating Mukai Eriko, PUGMENT, Kobayashi Kenta, Osaki Haruchi


●2015年●

【展覧会】
-「THE EXPOSED#9 passing pictures」(g/p gallery 東雲、東京)

山内祥太、PUGMENT、渡邉庸平、三野新をキュレーション
-「回路を抜け出して」(東京藝術大学 卒業・修了制作展)
佐藤雅晴、鈴木光、久保ガエタンをキュレーション

【Exhibition】
-“THE EXPOSED#9 passing pictures,” g/p gallery Shinonome, Tokyo

Curating Yamauchi Shota, PUGMENT, Watanabe Yohei, Mino Arata
-“Slipping Out of the Circuit,” Graduation Works Exhibitions, Tokyo University of the Arts
Curating Sato Masaharu, Suzuki Hikaru, Kubo Gaetan